måndag 20 februari 2017

Harry Potter and the deathly hallows

Vad handlar boken om?                                                                                                               
Harry, Ron och Hermoine har fått ett uppdrag av Dumbledore, att förstöra Lord Voldermorts alla Horrokruxer, delar av Voldemorts själ som han lagt i föremål. Harry tänker jämt och ständigt på profetian om just honom och Lord Voldemort som han fick höra förra sommaren:
"Ingen av de kan leva om den andra överlever".
Harry Potterserien 
Harry Potterserien är en serie på sju delar plus en bok 19 år senare (Harry Potter and the cursed child). Första Harry Potterboken kom ut 1999 först i Storbritannien men spreds sig snabbt till              Australien, USA och Europa. Böckerna har sålts i 400 miljoner exemplar på 65 olika språk världen över.
Författare:
J K Rowling
Så här tycker jag om boken...
Jag är ett stort potterhead och älskar Harry Potter mer än något annat på hela jorden. Jag har läst alla Harry Potterböcker på svenska så då började jag läsa den sista boken, som är min favorit, på engelska! Jag tycker att den blev mycket bättre då, precis som filmerna är bättre utan dubbning. Jag tipsar den till alla potterheads där ute som läst alla Harry Potterböcker på svenska men som vill testa att läsa de exakt så som J K Rowling skrivit boken i sitt originalspråk.
5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar