måndag 20 februari 2017

Nidstången

Vad handlar boken om?                                                                                                                
Alrik och Viggo är syskon. Alrik är 12 och Viggo är 10. De har haft en svår uppväxt men har nu fått ännu ett par nya fosterföräldrar. Laylah och Anders har adopterat dem och nu har Alrik och Viggo hamnat i Mariefred. Men det händer konstiga saker. Varför blir Laylah så konstig så plötsligt och vilka är egentligen dom där konstiga Magnar och Estrid?
Vad är det för namn ens?
Författare:
Åsa Larsson och Ingela Korsell


Så här tycker jag om boken...
Jag tycker att den var jättebra! Det var första gången jag läste något ur PAX serien men jag kommer nog fortsätta att läsa serien utanför Bokcirkeln. Jag tipsar den till barn i åldrarna 10-12 år. Den var läskig och jag kunde inte lägga den ifrån mig. Den är en blandning av Hungergames och Harry Potter. Jag hade önskat att den hade lite mindre text och var lite längre. Det är inte direkt en utmaning för oss fantasy-älskare som gillar tjocka böcker med liten text men innehållet är likt.
4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar