onsdag 5 april 2017

sal 305

Vad handlar boken om?                                                                                                                  

Boken handlar om en tjej som heter Elvira, hon trillar omkull och får en hjärnskakning. En kvinna upptäcker Elvira och ringer ambulansen. Det är någonting som är mystiskt med kvinnan men Elvira är för trött för att lägga märke till det.
Från sjukhusrummet ser Elvira in på Doris. Doris, det gamla övergivna hospitalet som det går mycket historier om. Vem är det som ligger i sjukhussängen bredvid henne? Vem är det som håller i hennes hand just när hon ska sova? Elvira har ingen aning, det enda hon vet är att hon trillade från cykeln och att det händer oförklarliga saker.
Jag har alltid vetat att det som hände förra sommaren verkligen hände. Men jag trodde det var en engångshändelse. Nu vet jag att det inte var det...
Författare:
Ingelin Angerborn
Så här tycker jag om boken:
Boken är spännande och är den bästa boken jag någonsin läst. Det är en fristående fortsättning av "rum 213".  Elvira, Meja och Bea är med här också.
Jag rekommenderar den starkt och framförallt till de som gillar Ingelin Angerborns andra böcker.
5 av 5

2 kommentarer: